Scroll to top
© 2018, Vandytech
Share

Creare website: 2 aspecte pe care mulți antreprenori le subestimează

Este indubitabil faptul că Internetul, computerele și tehnologia au deschis noi drumuri pentru afacerile din toată lumea. Studiile efectuate de diverse companii dovedesc faptul că clienții se orientează din ce în ce mai mult spre zona de online când vine vorba de cumpărături. Motivele sunt cât de poate de evidente: mai puțin timp pierdut în trafic, la cozi interminabile sau căutând produsul dorit. De asemenea, consumatorii aleg să își direcționeze cumpărăturile în mediul digital pentru că asociază  acest mediu cu costuri mai scăzute. Și motivele acestea sunt doar câteva.

Să presupunem de dragul ideii pe care vrem să o transmitem prin articol că vrei să cauți pe Google ‘cum să salvez timp și bani în același timp’, care ar fi primul răspuns? Creare magazin online. Fie că ești cumpărător, fie că ești proprietar al unui magazin online, aceasta este o metodă simplă și eficientă de a le avea pe amândouă.

Cu toate acestea, fidelizarea clientului a devenit din ce în ce mai dificilă. Când acesta este prezentat cu atâta opțiuni e și normal să se simtă îndreptățit să aibă pretenții, să-și crească standardele și să aleagă ce e mai bun pentru el. În această circumstanță, e nevoie de ceva care să facă diferența.

Într-adevăr e foarte important să îți alegi nișa potrivită, îți va ușura treaba enorm de mult. Dar nu pentru că vei avea vânzări mai multe, sau pentru că există o nevoie evidentă satisfăcută de acest produs sau serviciu. Ci pentru că îți va face ție plăcere să comercializezi produsul respectiv.

Să mai facem un exercițiu de imaginație. Când vrei să îți cauți nișa începi de la mare la mic, nu? Scrii pe google ‘cumpăr chitară’ sau ‘cumpăr ukulele’ pentru a afla care are mai multe căutări. Aflii că prima variantă are vreo 400.000 de căutări, iar a doua 150.000. Știi și tu care e primul gând care îți vine în minte: Știu să cânt la chitară, știu cu ce se mănâncă. Ce noroc, chiar aș putea face o afacerea frumoasă cu asta. Ia mai gândește-te o dată. Un număr mare de căutări = multe afaceri de genul deja existente. Gândește-te la concurență. Ca să te remarci pe piață e neovie să fii diferit. Într-o mare de piese lego de toate formele și culorile, cum o să iasă piesa ta în evidență? Fii diferit de la început și salvează niște timp și bani. Alege ukulele. Mai puțină concurență, mai multe șanse să vii cu ceva nou.

Cum faci acest lucru? Credeam că nu mai întrebi. E simplu. Îți vom descrie mai jos două modalități de poziționare puternică destul de subestimate, dar care au potențial cât de la cer la pământ și înapoi. Cele două metode se referă la acel element care face o afacere să meargă. Acel element care unește toate afacerile între ele – omul. Care sunt modalitățile?

1. Customer care.

2. Sustenabilitate.

Nu te-ai fi așteptat la acestea, nu-i așa?

 

1. Customer care

Am găsit și câteva statistici pentru că știm cât de fascinant e să ne validăm argumentele cu ajutorul numerelor. Vom începe prin a-ți oferi niște studii făcute de cei de la Zendesk Benchmark. Aceștia ne spun că peste 55% dintre consumatori ar recomanda o companie pentru un customer care remarcabil, mai mult decât ar recomanda-o pentru produsele pe care le oferă sau prețul competitiv. Cât de cât intuitiv, dar nu la fel ca următoarea statistică ce ar putea șoca puțin antreprenorul mai puțin experimentat. 85% au admis că ar plăti cu 25% mai mult atâta timp cât li s-ar asigura un serviciu de customer care de nota 10. 38% dintre cei care au avut parte de “customer care pozitiv” au ales să rămână la acel furnizor, iar 27% dintre cei care au avut parte de “customer care pozitiv” și-au crescut nivelul de fidelitate și aleg să se înregistreze ca membru loial. Știm, știm. Toată viața a fost o minciună. Cum se poate așa ceva? Nu e nevoie să am cel mai mic preț de pe piață ca să devin lider în domeniul meu? Nu e nevoie să compromit calitatea produsului meu? Totul are mult mai mult sens acum.

Ei bine, chiar are. Dacă stăm să ne gândim retrospectiv, cele mai influente companii chiar prioritizează acest lucru. Pe subiectul de creare magazin online, hai să discutăm puțin despre Amazon (nu de fluviu, de platforma aceea imensă care crește în fiecare zi tot mai mult). Știi care e regula lor nenegociabilă? Customer care. Totul se focusează pe client, pe satisfacția lui. Au ridicat expresia clientul nostru-stăpânul nostru la un alt nivel. Indiferent care ar fi cauza pentru care acesta cere o rambursare, o primește. O situație concretă: Am comandat o husă de laptop de pe Amazon, dar aceasta nu a ajuns la mine. Nu am înțeles care a fost motivul, iar când am sunat la relații cu clienții aceștia au acceptat să îmi ramburseze integral suma fără să verifice dacă într-adevăr produsul a ajuns sau nu la mine. Țin să menționez că pe site figura ca livrat și primit. Ei bine, cu toate că am fost frustrată din cauza asta, faptul că mi-au fost rambursați banii integral a fost ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat. Cu toate că nu mi-a fost livrat produsul, încrederea în serviciile lor a crescut. Ironic, nu? Când alegi crearea unui magazin online, vor apărea tot felul de obstacole: mărimi nepotrivite, dispozitive nepotrivite etc. Lumea va vrea banii înapoi sau să returneze produsul. Oferă-le șansa aceasta și vei vedea cum afacerea ta va crește considerabil.

 

2. Sustenabilitate

Am găsit și pentru aceast aspect niște studii efectuate de cei de la Verint Systems. Aceștia au ales să măsoare importanța sustenabilității unei afaceri în termeni de etică, morală și dedicare unei cauze. Rezultatele ne arată că mai mult de 1 din 5 (21%) dintre persoanele chestionate au declarat că vor alege mărcile care își fac acreditările de sustenabilitate mai clare pe ambalaj și pe marketing. Majoritatea consumatorilor internaționali chestionați se simt bine atunci când cumpără produse responsabile social. În timp ce 53% dintre cumpărătorii din Marea Britanie și 78% din SUA spun că se simt mai bine atunci când cumpără produse sustenabile acest număr crește la 88% în India și 85% în Brazilia și Turcia.

Cu toate că 1 din 5 dintre consumatorii preferă produse responsabile social, poate să nu pară un procent suficient de mare pentru a anticipa tendințele viitoare, există un motiv întemeiat să credem că această tendință va persista. Consumatorii vor deveni mai preocupați de responsabilitatea socială și impact pe măsură ce numărul populației crește și încercăm tot mai mult să minimalizăm impactul pe care îl avem asupra planetei.

 

 

În ceea ce privește responsabilitatea corporativă, este bine ca firmele să fie cât mai sustenabile și…verzi. Rezultatele ne arată că promovarea unor produse ecologice și sustenabile (cu adevărat ecologice și sustenabile) ale unei afaceri poate fi cât se poate de benefică pentru ambele părți implicate.

“Această cercetare confirmă faptul că sustenabilitatea nu mai este doar un lucru benefic pentru întreprinderi. A devenit un lucru imperativ.”, a declarat Keith Weed, directorul principal de Marketing al Unilever, într-un comunicat de presă în care a discutat despre cercetare.

Uite, pentru că ai avut determinarea și răbdarea să citești un articol de +1000 de cuvinte, vrem să îți facem o surpriză! Dacă ți-a plăcut cum ți-am explicat cele mai importante aspecte pe care e nevoie să le ai în vedere dacă vrei să începi crearea unui magazin online, sigur îți va plăcea să colaborezi cu noi.

Lasă-ne să ne ocupăm noi de procesul de creare magazin online, în timp ce tu te gândești la cele mai bune metode de a asigura încrederea clienților tăi. La final, îți oferim rezultatul final presărat cu dragoste și servit la cheie.

Următorul pas: creare magazin online. Îți urăm succes și nu ne crede pe cuvânt. Fii mereu informat în ceea ce înseamnă orice decizie luată în numele afacerii tale. E spre binele tuturor.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *