Scroll to top
© 2018, Vandytech
Share

Top 10 termeni pe care ar fi bine să îi cunoști în crearea unui site sau magazin online

Știi prea bine că domeniul acesta al afacerilor este în continuă schimbare și că în fiecare zi mai apare ceva nou, se dezvoltă altceva și tot așa. De asemenea, ești conștient că e nevoie să te adaptezi ca să poți să te menții. Mai nou tot auzi antreprenori vorbind despre asta, dar nu știi exact cu ce se mănâncă. Cu toate acestea, sună bine. Te decizi să vezi care e treaba. În timp ce cercetezi terenul, citești articole și te lovești de tot felul de termeni pe care nu prea poți să definești și păreri diferite care mai mult te induc în eroare decât să îți sporească încrederea în tine. Despre ecommerce vorbim, desigur. SEO, SEM, SSL, A/B Testing, care-i treaba cu toată adunătura asta de litere? Am adunat în articolul acesta top 10 termeni care să îți clarifice puțin ce împlică ideea de creare magazin online.

1. A/B Testing

Primul set de litere pe care-l vom defini în acest articol. La ce crezi că se referă? Ei bine, ca să obții cea mai bună variantă a website-ului tău e nevoie să faci o testare. Așa că pe de-o parte ai opțiunea A și pe de altă parte opțiunea B. Una o arăți unui public, pe cealaltă altui public. Apoi compari reacțiile, părerile și vezi care a fost mai potrivită. Pe parcurs tot îți îmbunătățești website-ul până ajungi la versiunea cea mai potrivită pentru a-ți crește rata conversiei pe cât posibil.

2. Hero

Dacă erai în căutare de erou, acesta este eroul. Într-o notă mai serioasă și mai puțin interesantă această secțiune este cunoscută ca headline. Sunt pozele poziționate chiar la început sub diferite forme fie statice, fie carusel. De acestea suntem siguri că ai auzit, cine nu a avut un blog când era în liceu sau mai târziu. Aceste poze sunt foarte importante pentru că (1) sunt primul lucru pe care îl vede clientul, (2) vizualul a devenit din ce în ce mai apreciat când vine vorba de creare magazin online. Gândește-te la acestea ca la compromisul pe care îl face clientul când cumpără de la tine de pe site și nu dintr-un magazin fizic. Tu îi oferi fotografii de calitate, l-ai convins și va cumpăra de la tine. 

3. Metadata

Cum metafizica este studiul existenței dincolo de ce e fizic, la fel și metadata sunt informațiile despre website-ul tău care există, dar nu pot fi vizualizate de vizitator. Sunt acele informații folosite de motoarele de căutare precum Google (cum mai există și altele? da…Yahoo, Bing, hai să nu discriminăm) să facă diferența între website-uri. Un fel de ADN al website-urilor. 

4. Multichannel

Care e primul lucru la care te gândești când auzi multichannel? Canale multiple, nu? Exact. Multichannel e despre varietatea alegerilor. E despre client și despre nevoile lui. Pe scurt este combinația dintre mai multe canale de distribuție: website, catalog, magazin fizic. E nevoie ca afacerea ta să aibă o comunicare curată și eficientă pentru a nu exista probleme și neînțelegeri în ceea ce privește informația transmisă pe multitudinea de canale. Alege-le pe cele mai potrivite publicului țintă. De exemplu, vrei să vezi dacă la Decathlon poți găsi schiuri și dacă da, cât costă. Nu ai timp să mergi până acolo de două ori, pentru că e prea departe și ieși târziu de la job. Site-ul îți confirmă și astfel te-a salvat de un drum în plus. 

5. Omnichannel

Varianta upgraded a multichannel, nu e cu mult diferită de aceasta, doar că implică puțin mai mult de atât. Diferența dintre cele două stă în nivelul de integrare a canalelor și a clientului. Această caracteristică oferă o experiență de brand consistentă, una unitară de cumpărare și o libertate sporită în ceea ce-l privește pe client. De exemplu, spre deosebire de multichannel, omnichannel oferă posibilitatea returnării în magazinul fizic al unui produs cumpărat online. Dacă ai un magazin fizic, ideea de creare magazin online vine cât se poate de natural. E o valoare adăugată și o experiență îmbogățită a clientului. 

6. Responsive design (design senzorial)

Este o opțiune potrivită în special în cazul în care publicul tău țintă folosește dispozitivele manuale mai des decât un laptop sau un PC. Poți afla foarte simplu acest lucru prin intermediul Google Analytics. În loc să detecteze un anumit browser sau dispozitiv, un website cu design senzorial se adaptează automat în funcție de dimensiunea ecranului pe care este vizualizat. O combinație între adaptare și optimizare a website-ului îi oferă o complexitate ieșită din comun. Un design sensibil la nevoile clientului, un design care va umple golurile care fac o experiență de navigare completă. 

7. Drop shipping

O alternativă la relația tradițională dintre cumpărător și utilizatorul final. Această metodă elimină retailerul ca intermediar. Produsele sunt trimise direct de la producător la clientul final, accelerând procesul de la comandă la primire. De exemplu, dacă alegi să îți deschizi un magazin online pe o platformă precum Shopify, vei face dropshipping. Dacă propriul tău website este un magazin online, nu faci dropshipping pentru că tu te ocupi de stocuri și transport.

8. SEO

Da, următorul set de litere (ce ne mai plac nouă prescurtările). Search Engine Optimization este un set de tehnici și instrumente care asigură vizibilitatea ta pe online prin poziționare eficientă pe motoarele de căutare. Este un proces vital pentru succesul afacerii tale, dar care necesită timp și multă optimizare pentru a aduce rezultate. Ca să fim mai exacți, exact ce facem noi acum cu acest articol. Nu ți se pare că o expresie este folosită mai mult decât altele? Ups, ne-ai prins.

9. SEM

Search Engine Marketing se referă la toatele reclamele plătite pe care le efectuează o afacere pentru a se poziționa. Este extrem de util la început pentru expunere până se concretizează o anumită imagine despre produs. Pentru un succes garantat vă recomandăm să le folosiți împreună, cum ar fi să folosiți mătura fără făraș sau vice versa? Ei bine, cred că a venit momentul să gravăm SEO + SEM = iubire veșnică pe scoarțele de copac. 

10. SSL

Multe magazine online direcționează clientul la un site terț pentru a efectua plata. Gândește-te că e ca și cum, ca băiat, ai vorbi cu tatăl fetei pe care o placi pentru a o chema la o întâlnire. Poate a funcționat în trecut, dar e momentul să evoluăm. Security Socket Layer asigură siguranța aceasta de care vorbim. Să ai așa ceva integrat pe website-ul tău ajută la sporirea încrederii clientului în afacerea și produsul tău. Site-ul tău s-a maturizat, acum îți oferă independent opțiunea de a plăti. 

Pentru că ai avut determinarea și răbdarea să citești un articol de +1000 de cuvinte, vrem să îți facem o surpriză! Dacă ți-a plăcut cum ți-am definit 10 dintre cele mai comune cuvinte din domeniul ecommerce, sigur îți va plăcea să colaborezi cu noi. Când vine vorba de creare magazin online, lasă-ne să ne ocupăm noi de acest proces, în timp ce tu te gândești la cele mai bune metode de a asigura încrederea clienților tăi. La final, îți oferim rezultatul final presărat cu dragoste și servit la cheie.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *