Scroll to top
© 2018, Vandytech
Share

5 motive pentru care acum e momentul să îți dezvolți un plan de afaceri

Ideea de creare magazin online e cu siguranță foarte captivantă și interesantă. Cu toate acestea, pentru echilibru există și un aspect mai puțin plăcut. Planificarea.

Planificarea în afaceri e ca un brocolli printre legume: știi că există, cercetătorii britanici spun că e un exilir al sănătății și vitalității, dar prea puțini oameni îl consumă, iar cei care o fac sigur au ceva dereglări. Majoritatea se feresc cât pot de bine de acest ‘virus’ care amenință satisfacția oferită de activitățile ce ne fac plăcere, pe moment doar, desigur.

Și cam aici se încheie analogia pentru că ce-i prea mult strică. Atunci când vine vorba de creare magazin online e tentant să te gândești că vânzările constante și lansările de produse noi sunt tot ceea ce ai nevoie pentru a-ți propulsa afacerea. Cu toate acestea, realitatea e puțin cam diferită. Ai nevoie de un plan. E momentul să admiți acest lucru. Daca vrei să nu ajungi într-un impas și să te lovească pe nepregătite o avalanșă de provocări la care nu te-ai fi așteptat, abandonează tot chiar acum, deschide frigiderul, scoate brocolli și începe să-ți schimbi perspectiva asupra lui și să te bucuri de el, pentru o perioadă cel puțin. Da, e momentul pentru planificare. Oricât de inutilă ar putea părea, ce sunt câteva ore de chin într-o mare de plăcere.

Așadar, v-am pregătit o listă cu 5 motive pentru care, dacă nu ați aflat până acum sau ați ignorat această informație, planificarea este fundația unei afaceri responsabile, solide și pregătită pentru orice.

1. Să eviți greșelile…nenecesare

Te încurajăm să greșești și să greșești din nou (mai bine de data aceasta). În fond, ce e o greșeală dacă nu o încercare cu un alt rezultat decât cel dorit. E okay să greșești atâta timp cât ai verificat terenul înainte. Gândește cu un pas înainte de fiecare dată. Cu ajutorul unui plan poți evita erori care pot fi evitate. Pe lângă toate acestea îți salvezi timp și resurse. Destul de profitabil, ce zici?

 

2. Să setezi priorități

Știi prea bine că o afacere nu e un lucru simplu de gestionat, în special dacă ți-a venit în minte ideea de creare magazin online. Sunt atât de multe direcții care necesită atenția ta, încât dacă nu ai un plan care să le organizeze pe fiecare în parte, s-ar putea să te pierzi și să nu știi de unde să te apuci. Un plan de afaceri bine făcut e un memento bun când vine vorba de fiecare detaliu care e nevoie să fie luat în calcul. E harta pe care o urmezi să ajungi la destinație.

 

3. Să știi ce și cum să marketezi

Un plan de afaceri și un plan de marketing sunt două lucruri diferite, dar care sunt la fel de importante când vine vorba de creare magazin online. Care e rostul unei strategii de marketing dacă tu nu știi care vrei să fie destinația finală? E important să îți setezi traiectoria și câteva puncte cheie, ca ulterior să știi care sunt pași necesari. Spre exemplu, vrei să vinzi jurnale de călătorie. Știi ce tactici de marketing să folosești, care e publicul tău țintă, care e bugetul tău. Începi să investești în Facebook Ads și după 1 lună de publicitate nu se întâmplă nimic cu magazinul tău online. Nu se întâmplă nimic pentru că nu știi care ți-e traseul sau dacă ești pe drumul bun pentru că nu ai nicio măsură să îți dai seama.

4. Să te asiguri că toți cei implicați știu ce fac și de ce fac ceea ce fac

Ai ales să lucrezi cu o echipă. Tu știi de ce ai ales echipa și unde vrei să vezi afacerea în 5 ani, dar ei nu au nicio idee pentru că nu locuiesc în capul tău și nici nu au niciun dispozitiv de citit gânduri. Din păcate Google Analytics are și el limite. Cel mai bine îi strângi pe toți împreună să povestiți despre ce urmează să se întâmple, despre de ce fac ceea ce fac și despre pașii de acțiune necesari dezvoltării afacerii. Ultimul lucru pe care ți-l dorești sunt oameni lăsați pe dinafară, pentru că din lipsa de informații și comunicare progresul va stagna. Creșterea afacerii e direct proporțională cu creșterea fiecărui membru.

5. Să-ți creezi un plan de acțiune

Gândește-te câte noi abordări poți să găsești dacă analizezi ce s-a petrecut până acum și observi unde a mers bine și unde a mers mai puțin bine. Ai destinația în minte, ai obiectivele și pașii de acțiune. Acum totul pare mult mai clar și realizabil. Poate fi plictisitor și obositor și frustrant, dar în timp îți vei mulțumi că ai ales să investești timp în acest proces.

Pentru că ai avut determinarea și răbdarea să citești un articolul, vrem să îți oferim o surpriză! Dacă te-am convins că e momentul să apuci taurul de coarne și să îți creezi un plan de afaceri, sigur îți va plăcea să colaborezi cu noi. Când vine vorba de creare magazin online, lasă-ne să ne ocupăm noi de acest proces, în timp ce tu te gândești la cele mai bune metode de a asigura încrederea clienților tăi. La final, îți oferim rezultatul final presărat cu dragoste și servit la cheie.

Related posts

Post a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *